Lai pasargātu sevi no krāpnieku ļaunajiem nolūkiem, kuri aizvien biežāk saziņai ar potenciālajiem upuriem izmanto īpaši pielāgotas e-pasta vēstules un īsziņas, pirms jebkādu darbību veikšanas ir svarīgi pārliecināties par minētās informācijas patiesumu. Arī Latvijas Pasts saskaras ar gadījumiem, kad uzņēmuma vārdā personām liek veikt aizdomīgas darbības, lai tā piekļūtu pie krāpniekiem tik vajadzīgās informācijas.
Pēdējā mēneša laikā Latvijas Pasta vārdā klientiem izsūtītas īsziņas vai e-pasta vēstules, aicinot it kā uzņēmuma mājaslapā precizēt sūtījuma datus vai piegādes adresi. Savukārt sociālajos tīklos tiek piedāvāta iespēja iegādāties it kā Latvijas Pastā neizņemtos sūtījumus.
Atceries!
Latvijas Pasts nekad ar sms vai e-pasta ziņu starpniecību neprasa klientiem ievadīt bankas konta vai maksājumu kartes datus, kā arī apstiprināt darbības ar Smart-ID/kodu kalkulatora kodu. Tāpat Latvijas Pasts nekad neorganizē neizņemtu sūtījumu izpārdošanas.
Kā sevi pasargāt, lai nekļūtu par upuri
Latvijas Pasta klientu dati ir drošībā, un uzņēmumā nav konstatēts neviens datu noplūdes gadījums. Pastiprinātās krāpnieku aktivitātes dēļ Latvijas Pasts regulāri stiprina un atjauno IT drošības risinājumus, lai izvairītos no šādiem riskiem.
Kur ziņot, ja saskaries ar iespējamu apdraudējumu
Par jebkādu kļūmi drošības sistēmā ziņo uz Latvijas Pasta e-pasta adresi itdrosiba@pasts.lv, ietverot šādu informāciju:
Var ziņot arī CERT.LV gan pa e-pastu – cert@cert.lv vai cert@cert.gov.lv, gan pa telefonu +371 67085888.
Visa informācijas apmaiņa ir konfidenciāla, lai nodrošinātu incidentā iesaistīto pušu, tajā skaitā arī CERT.LV, intereses un tiesības.
Latvijas Pasts saviem klientiem un sadarbības partneriem iesaka sekot līdzi CERT.LV jaunākajai informācijai, lai uzzinātu, kā sevi pasargāt iespējamajos krāpšanas gadījumos.