Digitāla izglītojošā spēle skolēniem veicina izpratni par koksnes īpašībām un STEM priekšmetiem

Digitāla izglītojošā spēle skolēniem veicina izpratni par koksnes īpašībām un STEM priekšmetiem

Asociācija “Latvijas Koks” ar Valsts Meža attīstības fonda atbalstu īsteno projektu “Digitālā, interaktīvā izglītojošā spēle koksnes īpašību izzināšanai STEM priekšmetu ietvaros pamatskolas pēdējo klašu skolēniem”. Digitālā spēle ir veidota kā papildinošs mācību līdzeklis skolotājiem STEM (zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) priekšmetos. Spēles uzdevumi ļauj skolēniem praktiski izpētīt koksnes mehāniskās un fizikālās īpašības, kā arī izprast tās nozīmi bioekonomikā un tautsaimniecībā.

Spēles izstrāde un testēšana norisinājās Bērnu un jauniešu centrā “Apelsīns” un Pumpuru vidusskolā, kur skolēni tika iepazīstināti ar spēles konceptu un uzdevumiem. Izglītojošas aktivitātes ir notikušas Misas pamatskolā, Limbažu valsts ģimnāzijā un Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā. Projekta mērķauditorija ir 7.–9. klašu skolēni un STEM priekšmetu pedagogi. Taču šīs spēles izmēģināt var jebkura skola. Izmēģiniet arī Jūs:

Projekta vadītāja Sigita Alksne: “Mēs vēlējāmies radīt mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas piesaistītu skolēnus un ļautu apvienot teorētiskās zināšanas ar praktiskiem uzdevumiem. Spēle piedāvā iespēju izzināt koksnes īpašības saistošā veidā, attīstot kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes. Mūsu pieredze rāda, ka digitālie rīki ir efektīvi mācību procesā, jo tie motivē jauniešus iesaistīties un dziļāk izprast mācību vielu.”

Viņa uzsver arī spēles ilgtermiņa nozīmīgumu: “Šī spēle ir sākums lielākai sadarbībai starp izglītības sistēmu un nozares uzņēmumiem. Mūsu mērķis ir ne tikai veicināt izpratni par koksnes kā atjaunojama resursa vērtību, bet arī radīt interesi par nākotnes karjeras iespējām inženierzinātnēs.”

Šāda veida izglītojošās aktivitātes ir būtiskas, lai attīstītu skolēnu zināšanas STEM jomās un veidotu izpratni par dabas resursu ilgtspējīgu izmantošanu. Projekta rezultātā izstrādātā spēle būs brīvi pieejama tiešsaistē asociācijas “Latvijas Koks” mājaslapā un kalpos kā mācību palīglīdzeklis gan skolotājiem, gan skolēniem.

“Latvijas Koks”  izglītojošās spēles izstrāde tiek īstenota Meža attīstības fonda finansētā projekta “Digitālā, interaktīvā izglītojošā spēle koksnes īpašību izzināšanai STEM priekšmetu ietvaros pamatskolas pēdējo klašu skolēniem” (NR. 24-00-S0MF06-000028) ietvaros. Projektu atbalsta nozares uzņēmumi, sadarbības partneri un izglītības iestādes. Sadarbība tiek īstenota ar tādiem nozares līderiem kā AS “Latvijas Valsts Meži”, AS “Latvijas Finieris” un citiem partneriem.