Kuldīgas novada skolu direktoru vietnieki kopā ar mācību jomu koordinatoriem gūst pieredzi Dobelē

Kuldīgas novada skolu direktoru vietnieki kopā ar mācību jomu koordinatoriem gūst pieredzi Dobelē

Kuldīgas novada skolu direktoru vietnieki kopā ar mācību jomu koordinatoriem 5. decembrī devās uz Dobeles Valsts ģimnāziju un Dobeles 1.vidusskolu gūt pieredzi.

Vietnieki un mācību jomu koordinatori iepazinās ar Dobeles Valsts ģimnāzijas izglītības procesa organizāciju, tradīcijām. Guva informāciju par skolas sadarbību ar vecākiem, par absolventu iesaisti skolas ikdienas bagātināšanā ar dažādiem notikumiem un pasākumiem, piemēram izstāžu organizēšanu. Arī šajā tikšanās reizē piedalījās viena no skolas absolventēm Andžela Džafarova no DATORIUM, kura iepazīstināja ar mākslīgā intelekta izmantošanas priekšrocībām, gatavojot mācību stundu saturu un uzdevums.

Šajā mācību gadā mainījusies skolēnu sniegumu vērtēšanas pieeja. Dobeles Valsts ģimnāzijas direktores vietniece pastāstīja, kā viņu skolā tiek veidota vienota izpratne par vērtēšanas procesu gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem, akcentējot, ka svarīgi visiem kopā izprast mācīšanās procesu un vērtēšanu kā šī procesa nozīmīgu daļu.

Ar Dobeles 1.vidusskolas administrācijas pārstāvjiem pārrunājām atbalsta sniegšanas pieredzi jebkuram skolēnam. Katrs skolēns ir unikāls, un mācīšanās process jāveido tā, lai tas atbilstu viņa individuālajām vajadzībām un spējām. Atbalstot skolēnus visos viņu mācību posmos, mēs palīdzam viņiem kļūt par neatkarīgiem un radošiem domātājiem, kas spēj pielietot savas zināšanas un prasmes gan mācībās, gan dzīvē. Secinājām, ka skolēni ar zemu sniegumu bieži sastopas ar problēmām, kas saistītas ar motivāciju, pašapziņu un mācību materiālu apguves grūtībām. Viens no galvenajiem izaicinājumiem ir palīdzēt skolēniem pārvarēt savas bailes no neveiksmēm un izveidot vidi, kur viņi justos droši, uzdrošinoties mācīties.

Tāpat sapratām, ka darbs ar talantīgiem skolēniem ir ne mazāk izaicinošs. Šie skolēni parasti mācās ātrāk, pieprasa sarežģītākus uzdevumus un bieži vien ir ļoti kritiski pret savu sniegumu. Viņiem nepieciešama jauna izaicinājuma nodrošināšana, lai nepazaudētu interesi un turpinātu attīstīties.

Katra šāda profesionāla tikšanās sniedz iespēju pilnveidot izglītības procesa norisi katrā skolā un novadā kopumā.